Articles

Ako spať počas tehotenstva, aby ste sa postarali o seba a svoje dieťa? Využite naše tipy

Čakanie na bábätko je výnimočné obdobie plné emócií. Umožňuje vám pripraviť sa na privítanie milovaného člena rodiny. V tehotenstve sa oplatí starať o seba a svoje pohodlie, pretože dobrá regenerácia ovplyvňuje zdravie matky i dieťaťa. Kvalitný spánok je nesmierne dôležitý, je to chvíľa nočného odpočinku organizmu, ktorý v tehotenstve nie je vždy pohodlný. V akej polohe by ste mali spať počas tehotenstva? Je v tomto období ženy lepšie spať na boku? Je poloha na boku ideálna alebo by ste mali v spánku preferovať iné pozície? Prečítajte si tipy od Jukki!

Ako správne spať v tehotenstve?

Bolesti chrbta, závraty, kŕče v lýtkach, plný močový mechúr, pálenie záhy – to sú len niektoré z tehotenských ťažkostí, ktoré sprevádzajú mnohé ženy počas dňa i keď sa snažia o spánok v noci. V prvom trimestri sú uvedené symptómy miernejšie, ale ich prejav môže byť aj intenzívnejší v závislosti od kondície ženy.

Ide o prejavy, ktoré sa vám budú s pribúdajúcim tehotenstvom zdať neznesiteľné. V poslednom trimestri sa ženy zvyčajne tešia na pôrod kvôli prvému okamihu s dieťaťom, ale tiež z dôvodu, že sa necítia dobre, je pre nich priam mučenie každá minúta čakania. Tehotné ženy sa v závere cítia unavené a spánok v tehotenstve sa zdá byť nedosiahnuteľnou métou.

Vaše telo sa mení a vy potrebujete regeneráciu a odpočinok. Rastúce bruško však zvykne narúšať doterajšie spánkové rituály. Je ťažké vybrať si pohodlnú polohu spánku v posteli alebo na gauči. Koniec koncov, dôležité je nielen pohodlie, ale aj bezpečnosť dieťaťa. Ženy, ktoré vždy spali na bruchu, sa musia tejto polohy v druhom a treťom trimestri vzdať. Budúce mamičky si však môžu nájsť pohodlné polohy na spanie!

Ako spať v tehotenstve, aby ste sa po spánku na druhý deň cítili svieže? Vždy sa oplatí otvoriť novým možnostiam. Napríklad sa snažte vymeniť v noci klasický vankúš za tehotenský a s obľúbenou polohou spánku sa na chvíľu rozlúčiť, čo môže byť ťažké, ale nie nemožné. Veľká zmena tela znamená, že sa zmení aj pohodlná poloha na spanie za inú. Odlišné oporné body, ale aj snaha čeliť nepríjemným pocitom, napríklad spôsobeným pálením záhy, sú dôvodom veriť dôležitosti polohy pri spánku.

Spánok v tehotenstve – spôsoby, ako spať zdravo

Spať na ľavom boku? Alebo možno spánok na boku vymeniť za spanie na chrbte? Spokojný spánok v tehotenstve nie je jednoduchá záležitosť. Každá fáza tehotenstva je trochu iná. Niektoré nepríjemné pocity zmiznú, iné sa znovu objavia.

Našťastie si môžete pomôcť a zabezpečiť si pohodlný spánok tým, že budete vedieť, aké polohy pri spánku na vás najlepšie pôsobia, aké sú bezpečné v každom trimestri a ako zvýšiť pohodlie pomocou doplnkov určených pre tehotné ženy. Pohodlný matrac a anatomický vankúš sú najdôležitejšími prvkami pre dobrý spánok, ktorý vám dodá energiu počas dňa. Vráťme sa však k správnej polohe na spanie pre vás a každú tehotnú ženu. Ako spravne spat v tehotenstve?

V akej polohe spať v prvom trimestri tehotenstva?

Tehotenské bruško v úvodnom trimestri ešte nie je vidieť. Cez deň sa začne prejavovať veľká ospalosť a túžba po častom odpočinku. Pre toto obdobie sú charakteristické denné zdriemnutia a dlhý nočný spánok. Únava je spôsobená hormonálnymi zmenami. Našťastie počas prvého trimestra neexistujú žiadne obmedzenia v spánku a každá poloha je povolená.

Až do dvanásteho týždňa tehotenstva, pokiaľ vám lekár neodporučí inak, je povolená poloha na ľavom a pravom boku, ako aj na chrbte. Ak milujete spánok na bruchu, práve v tomto období je spánok na bruchu v rámci noriem. Pritom sa oplatí zabezpečiť si pohodlný matrac, aby bol kvalitný spánok skutočne regeneračný. Kvalita spánku má vplyv aj na vývoj plodu.

Aký sú pravidlá spania počas druhého a v treťom trimestri tehotenstva?

V pokročilom tehotenstve je najvhodnejšie spať na ľavom boku. Poloha na boku umožňuje bezpečné zaspávanie a poskytuje pohodlie. Spánok na ľavom boku nie je istotou len komfortného spánku, ale tiež vplýva na správny vývoj dieťaťa a budúcej mamičky. V tejto polohe sa neblokujú dôležité toky. Dobrý nápad je striedať strany – na ľavej strane spať časť noci a na pravej strane zvyšok. Týmto spôsobom zabránite preležaniu.

V polohe na boku vám môže pomôcť použitie špeciálneho vankúša. Vankúš pre tehotné ženy poskytuje oporu v najdôležitejších oblastiach, bráni páleniu záhy, zmierňuje tlak na chrbticu a zabraňuje tlaku na cievy, čo zlepšuje správny prietok krvi. V čase tehotenstva môže byť cirkulácia krvi značne narušená, práve na to je vankúš výborná pomôcka.

Spánok ku koncu tehotenstva

Čo sa týka konca tehotenstva, keď je už bruško veľké, sa neodporúča spať na chrbte. Prečo? V tejto polohe tlak spôsobuje zníženie prietoku krvi v dôležitých oblastiach, čo môže spôsobiť náhle závraty, ako aj pocit dýchavičnosti alebo ťažkého dýchania a následný pokles krvného tlaku. Ak sa takéto príznaky objavia, je dôležité prestať spávať na chrbte, aby nedošlo k nebezpečným situáciám. Záverečné fázy tehotenstva skrátka neprajú spánku na chrbte a na bruchu.

A čo spánok na bruchu?

So spánkom na bruchu buďte opatrné. Vyhýbajte sa mu už po konci prvého trimestra. Môže ovplyvniť krvný obeh. Poloha, kedy váha tela tlačí na brucho môže spôsobiť chyby u vyvíjajúceho sa dieťaťa. Táto poloha spánku je tiež pre budúcu mamičku nepohodlná a často pri veľkom bruchu nemožná. Snažte sa spať v inej polohe.

Ako spať počas tehotenstva – užitočné príslušenstvo

Spanie na pravom alebo ľavom boku počas tehotenstva je veľmi pohodlné, ak máte vytvorené oporné body. Pomáhajú pri tom špeciálne tehotenské vankúše. Umožňujú vám podoprieť bruško tak, aby sa neopieralo o matrac a „neťahalo“ na stranu. Mnohé ženy nachádzajú veľkú úľavu a pohodlie aj v spánku s vankúšom medzi nohami, ktorý prináša uvoľnenie panvy, bokov a chrbtice. Aký tehotenský vankúš vybrať, aby ste počas tehotenstva spali pohodlne a bezpečne?

Najlepšie vankúše pre spánok v tehotenstve

  • Tehotenský vankúš typu V – ide o dlhý vankúš, ktorý sa dá použiť na mnoho spôsobov. Uľahčuje spánok na ľavom i pravom boku a v prípade potreby poskytuje aj oporu bruchu. Je multifunkčný, pretože dobre funguje nielen počas spánku, ale tiež po pôrode. Používa sa pri dojčení, uvoľňuje ruky a zmierňuje tlak na chrbticu. Dobre funguje ako bezpečnostná pomôcka pri učení sedenia. 
  • Tehotenský vankúš Bumerang – poskytuje podobné pohodlie ako vankúš do V, ale je dlhší, čo je dôležité nielen pre vysoké ženy, ale aj pre tie, ktoré majú rady, keď si môžu podoprieť kolená, brucho a hlavu zároveň.

Pripravte sa na narodenie svojho bábätka so značkou Jukki!

Neobávajte sa predsudkov, aj počas tehotenstva býva spánok kvalitný. Môžete sa počas tehotenstva dobre vyspať a odstrániť nežiaduce nepríjemné pocity, nájsť pohodlnú polohu, ktorá zabezpečí komfortný spánok a regeneráciu. Postarajte sa o seba a svoje dieťatko tak, že si doprajete pohodlie, ktoré si zaslúžite!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *